lørdag 17. januar 2009

Puteproduksjon

Puter 001
Da har jeg sydd 3 puter ferdig. Har to til som mangler bakside. Tror nesten det går like fort å sy fem som å sy en (ok - kraftig overdrivelse). Det går i alle fall fortere å sy fem på en gang enn å sy fem en og en, om du forstår. Skal vise mer hvordan jeg har gjort det i et innlegg senere.
Puter 006
Jeg har brukt fire forskjellige stoffer. Et blomstrete kjøpt på Fretex (den observante ser kanskje at jeg har vist en kjole med samme stoffet tidligere), et hvitt kreppstoff kjøpt på en stoffbutikk,  et dynetrekk fra restekassa på IKEA og til slutt et nestenhvitt stoff med blomstermønster også kjøpt på IKEA.
Puter 011
Rutene på puta er altså 10 x 10 cm, så puta blir 50 x 50 cm til sammen. I sidene sydde jeg en søm slik at det blir en liten kant (ca 0,5 cm) rundt hele.

1 kommentar:

  1. Så mye fint du syr, lekre puter. Kjenner godt igjen det med å samle på, det kan jo komme til nytte en gang. Takk for hilsen i blogg, flere bakgrunner finner du her

    http://www.thecutestblogontheblock.com/

    Det er masse å velge i. Fortsatt god helg.

    SvarSlett