fredag 12. juni 2009

Oppskrift på babyvotter

Det er så gøy med ting som er fort gjort, og disse vottene går inn i den kategorien. Til pynt har jeg sydd på en liten blomst og en perle på hver. Oppskriften finner du under!

Legg opp 40 masker på pinne nr. 2 og strikk vrangbord (2 rett og 2 vrang) til den måler 4 cm. Skift til pinne nr. 2,5 og fortsett å strikke glattstrikk til glattstrikkdelen måler 6 cm. Deretter feller du på denne måten: *1 maske løs av, 1 rett, trekk den løse masken over, 2 rett sammen* Gjenta fra * til * i hver side hver omgang til du har 8 masker igjen. Klipp av tråden og trekk den gjennom resten av maskene. Sy på pynt etter eget ønske!

6 kommentarer:

  1. Kjempesøte votter!

    God helg!

    SvarSlett
  2. Nusselige var de:) Edvartsen Junior er heldig som har en sånn mamma som lager så mye unikt og vakkert til han!

    SvarSlett
  3. Kjempe søte votter. Tusen takk for oppskriften, må nok strikke dem en gang :)

    SvarSlett
  4. Sweet votts ja. Stikke innom i friminuttan for å sjå om dar e någe liv her ;)
    Nå e karakteran satt, så loftå he gått ud av meg. pju.. Snakkes :)

    Sykeplærer

    SvarSlett
  5. Så søte babyvotter! Kanskje jeg skal prøve meg på å strikke disse innen junior kommer?
    Hva slags garn har du brukt? Usikker på om jeg har noe liggende som egner seg.

    SvarSlett