søndag 2. mai 2010

Ut på tur

Jeg skulle gjerne sagt at jeg har sydd den fine blå dressen til lillegutt, eller allværsjakka til mannen, men dengang ei. Men jeg har sydd noe på bildet (er veldig fornøyd med at jeg fikk med det fine skiltet på bildet). Det har seg nemlig slik at jeg har lagt på sofaen mer eller mindre ute av spill i noen dager. I dag tidlig følte jeg meg ganske mye bedre og vi fant ut vi skulle ta en liten tur og prøve bæremeisen for første gang. Det hadde vi gledet oss til lenge. I det vi var ganske klare til å gå, fant vi ut at vi ikke hadde noen vindtette sko til lillegutt. Han sitter jo stort sett godt nedi en pose i vogna og de skoa han har hatt er blitt litt små. Jeg fikk forhandlet meg til noen minutter på syrommet og rotet fram goretex-stoff og sydde i full fart noen fotposer. Disse var veldig enkle å sy og funket bra! Etter at vi kom inn igjen ble jeg dårligere og nå foretrekker jeg nok en gang horisontal posisjon med avbrekk av PC, TV eller boka Veien til båtførerprøven. I en PC-stund har jeg laget en beskrivelse om du vil lage fotposer i all hast.

Alt vindtett stoff funker fint. Ei gammel regnbukse etter far eller mor kan lett bli fine fotposer til junior. Fotposer kan med også være kjekt å ha for voksne på tur! Slik gjør du:

6 kommentarer:

  1. Så kjekke fotposer! De ser jo såpass greie ut at selv jeg kan sy de! God bedring til deg, eller er svangerskapssymptomer som setter deg ute av spill!? Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Hehe, hadde det bare vært så vel :). Vet ikke helt hva det er, men formen blir i alle fall sakte men sikkert bedre.

    SvarSlett
  3. genialt lurt! jeg tenker ofte (eller de to-tre gangene vi har brukt bæremeis) at hun lett kan fryse på bena. selv med gode sko. de henger jo bare der. lurt lurt.

    SvarSlett
  4. Her kan jeg ikke la være å pirke på måten bæremeisen blir brukt. dere har glemt å stramme toppstrammeren! Det er reima som går fra Knut Inges skulder, og opp i retning Olav. Den skal være litt stram, men ikke så stram at skulderreima løfter seg fra skuldra. Da blir den mye bedre å bære, og Olav sitter stødigere, og tryggere. Kanskje litt "off topic", men en så finbæremeis fortjener å bli brukt riktig.
    Lykke til!

    Jan Vidar

    SvarSlett
  5. Hahaha. Takk for tips lillebror, Oslo sportslagers sekkenerd (det er kanskje flere av dere der). Vi var kanskje litt ivrige da vi dro ut, men vi stilte faktisk inn ryggen riktig sånn som du hadde tegna opp! Vi får ta en Oslotur og få litt repetisjon på resten av strammingsene.

    SvarSlett
  6. Hmm, de så jo _genialt_ enkle ut!! Må prøves:) God bedring videre da, både på styrbord og babord side;)

    SvarSlett