tirsdag 26. januar 2010

Trykketrang

Jaja, så har jeg akkurat født og er fortsatt litt inne i sånne begreper. Men i denne sammenheng handler det om trangen til å lage egne mønster på stoff - stofftrykk! Jeg hadde litt dilla på det for ei stund siden, og har i grunn planer om å få dilla igjen, for det er jo egentlig ganske gøy å kunne lage egne mønster på stoff. Jeg brukte Panduro sin "Palett" trykkfarge, men tror det finnes mange varianter.


Det kan vel diskuteres hvor egne stoffene blir når man bruker ferdige stempler fra Panduro, men det får så være. Det man gjør er altså å bruke et stempel (eller noe annet - slipp fantasien løs - potet, tråd, malekost osv...) og trykke fargen på stoffet. La det tørke og stryk i 5 minutter på den siden av stoffet som det ikke er trykk. Trykket tåler da vask på 40 grader. Her er noe av det jeg har laget:





Også har jeg vært så heldig å få en award! Faktisk fra to stykk nesten samtidig. Det er veldig hyggelig når folk setter pris på bloggen min, så tusen takk! Anbefaler en tur innom bloggene byVeronica og Handmade Vibeke. Med awarden kom en oppfordring om å skrive 7 personlige ting om meg selv. Ikke lett, men her er et forsøk:
  1. Utdannet lærer
  2. Hvis jeg hadde vært interessert i fotball, hadde jeg nok heia på Start
  3. Gift
  4. Mamma til en
  5. liten gutt
  6. på tre og en halv
  7. måned

Innser at jeg juksa litt der, men nå våkna lillegutt! :) skal sende awarden videre etter hvert også, for det er så mange inspirerende blogger der der ute på world wide web.

1 kommentar:

  1. Akkorat samme stempelsettet som ligge i et visst skab i ein viss kjellar i et stort hus i sentrum :) Så fint det du trøkke te!

    SvarSlett