tirsdag 26. mai 2009

Brettepose

Jeg har sydd en brettepose med et linstoff på utsiden og hvit bomull på innsiden. Stoffet har jeg trykket med blomster. Brukte stofftrykkmaling og stempel fra Panduro.

Posen kan brukes til så mangt. Man kan ha for eksempel ha blomster oppi. Blomsten på bildet er kunstig og står på badet, men det funker med ekte blomster også hvis man enten tar en plastpose oppi tøyposen eller stapper hele blomsterpotta i posen. Eller man kan ha garn i som på bildet nedenfor.
Det er selvfølgelig også en mulighet å oppbevare favoritttoalettartiklene sine i posen. Er det noen som vet hva slags ting som ligger oppi nedenfor? Ikke akkurat min favoritt, men er man desperat så prøver man det meste.

Følte hvalformen bare tvang meg til å rote litt i hobbytinga. Den ble litt koseligere med et øye på. Har ikke fått testet den "koselige hvalen" i praksis ennå, for jeg mangler salt uten jod. Men nå begynner denne konkurransen å nærme seg sånn elendig morgenquiz eller hva det nå heter på tv2. Sånn typisk: Hvilket ord er dette? LUTORG. Hint: Oransje og det går an å ha bukser i den formen og den er veldig vanlig å ha til middag. Jaja...dere skjønner. Så er det noen som har erfaringer med hvaler? Eller rett og slett vet hva det er? Kom med forslag :)

3 kommentarer:

  1. Gulrotbukser? Where did that come from?? Eg vett jo fasiten på hvalen, så ska ikkje svara. Fine poser! Eg fant någe tjukt linlignande stoff på fretex idag, nøgd! Kanskje prøva å sy et skjørt. Nå nytes kakao i greengatekoppen, itte ein kald sykkeltur fra byen i regnet, uten regnklær. -Audi-

    SvarSlett
  2. Hehe, gulrotbukser var i min barndom en betegnelse på bukser som var trange i leggene og vide i låra. Skrådde inn som gulrøtter liksom. Det var noe man helst ikke skulle gå med. Kakao er jo ekstra godt når man har vært ute i regnet, så det er bra. Og ekstra godt i greengate-kopp også, sikkert!

    SvarSlett
  3. Hei du!
    Mannen her i huset sverger til slike "skapninger", men aldri har jeg villet prøve en neseskyller.
    Tror liksom ikke at jeg får det til heller. Synes det ser så ubehaglig ut.
    Formigrafisk-pysa :D

    SvarSlett