onsdag 28. april 2010

Ellediller eller krokofanter?

Vi har ikke noen grevling på taket, men vi har en genser og en bukse fulle av elefanter. Genseren ble testet ut ved kveldsmaten i går og joda, den tåler grøt. Elefantstoffet er fra Stoff og stil. Kanskje på tide at jeg utvider horisonten litt og kjøper stoff andre steder også. Det er bare det at jeg liker å kjenne på stoffa før jeg kjøper de og derfor synes jeg det er gøyere å handle i butikk enn på nett.

Dette settet ble sydd som en heldrakt etter mønster fra et av bladene jeg lånte på biblioteket. Etter å ha prøvd drakten på lillegutt, fant jeg ut at det ville bli bedre å dele den i to. Den var litt lang og smal (leste mønsteret litt nøyere etterpå og der stod det at den skulle være ettersittende, så det var vel meningen den skulle være sånn). Men jeg klippet hele greia fint i to og satt ribb nederst på genseren og øverst på buksa og vips - et fint lite sett. Det mangler bare noen knapper i buksa så er den også klar til å bli sølt på.

7 kommentarer:

  1. Flott sett! Digger fargekombinasjonen! Min lille gutt er kjent for å gå i grønt og brunt, så dette falt jeg virkelig pladask for! Ett spørsmål.. Hva slags type stoff er elefantstoffet?:)

    SvarSlett
  2. Ja, grønt og brunt er så fint! :) Stoffet er bomullsjersey 96% bomull og 4% spandex (hva nå enn det er). Her er link til stoffet: http://www.stoffogstil.no/Katalog/Mode.aspx?group_id=7105&articleid=25966. :)

    SvarSlett
  3. breeeemss, brems marit!! du e soo altfor produktiv :) men den va rett og slett SKIKKELIG fin! bare misunnlig.. for å si det sånn!

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kjapt og veldig nyttig svar!
    Dette settet var kjempefint! Må nesten le, mitt elastisk prosjekt er akkurat samme stoff, bare meed oransje elefanter på brunt stoff ;0)

    SvarSlett
  5. Så fint sett! Flink du er. Og kjekt for gutten din å ha ei mamma som syr så tøffe ting til han :)

    SvarSlett
  6. Så masse fint du syr! Dette setter var stilig:)

    SvarSlett
  7. Kjempefint sett!! Du e jammen meg flink te å sy...


    Første gangen eg e innom bloggen din, og det blir ikkje siste! Eg legge deg te blogglistå mi me ein gang :-)

    SvarSlett