torsdag 5. februar 2009

Mønster til nålpute i hardangersøm

nålpute, hardangersøm, bilde

Da jeg skrev masteroppgave var det mange fristelser å stå i mot på nettet. Jeg og min medstudine hadde etterlengtede pauser i skrivinga med å sjekke oppdateringer på blogger og vg.no. Det var også en annen ting vi ofte var inne på. Det lå mange, mange mønster på små og store hardangersømprosjekter ute på nettet et sted. Vi drømte om den dagen vi skulle bli ferdige med oppgaven og begynne å sy. Den dagen kom heldigvis. Det triste var bare at den sida med alt det gode stoffet ble fjernet fra nettet! Jeg holdt faktisk på å begynne å grine da jeg oppdaget det, midt i masterstyret.

nålpute, hardangersøm

Det eneste jeg hadde fått lagra på pcen var mønsteret til denne søte nålputa. Jeg sydde den i hvitt på hvitt og uten så mye duskegreier. Fikk ikke tatt bilde av den, men bildene over viser hvordan de kan se ut. Om noen har lyst på et kjapt og greit hardangersømprosjekt kan dette mønsteret anbefales!

2 kommentarer:

  1. Heihei Midtbo
    Så fantastisk flott at du la igjen et spor hos meg, for da fant jeg deg :)
    Kjempefin blogg du har, så flink å sy!
    Håper det er ok om jeg legger deg til listen min...
    Ha en finfin søndag
    *Siv*

    SvarSlett
  2. Så trist! Jeg er selv masterstudent og bruker altfor mye tid på å se på vakre blogger på nett. Herlig avkoblig og tankesprang... ;-)

    SvarSlett