tirsdag 3. februar 2009

Litt mer Paris

Paris 027

Må vise frem litt flere Paris-ting. På døra inn til altmuligrommet vårt har vi nå hengt opp to skilt. "Bureau" og "Atelier". Vi tenkte egentlig å ha det ene over mannens pult og det andre over min, men så var de liksom så greie å ha på døra -  så vet vi hvor vi skal gå om vi er i tvil i den store leiligheten vår.

Paris 025

For de som skal til Paris så kan jeg anbefale området rundt Montmartre. På toppen av høyden Montmartre ligger den flotte kirken Sacre Cæur ("sakkrekør", for andre som sliter med fransk uttale...). Utenfor kirken er det utsikt utover Paris. Trappene opp mot kirken er visst med i filmen "Amelie" for de som måtte ha sett den. Men for å komme til poenget: Nedenfor trappene ligger både den strenge knappebutikken og mange stoffbutikker!

Paris 001

Jeg anbefaler butikken "Dreyfus" (aner ikke hvordan det uttales, bare at det helt sikkert ikke er i nærheten av sånn som det skrives - fransk er et merkelig språk). Den ligger i ei gate som heter Rue Charles Nodier. Butikken har fem etasjer med stoff av mange slag. Jeg ble helt lamslått da jeg kom inn og kjøpte derfor bare et par stoff.

Paris 003 Paris 002Paris 004

Paris 038 Paris 039

3 kommentarer: