onsdag 21. oktober 2009

Ei hjemmelaga bukse

Her er ei bukse jeg har sydd til lillegutt. Du tenker kanskje at det ser ut som en pose og ikke bukse - har jo nesten ikke bein. Sannheten er: buksa passet akkurat! Bleia tar jo litt plass og godt at det ikke er for stramt rundt magen. Jeg har sydd sparkebuksa etter mønster fra Stoff og stil. Mønsteret finner du her. Ellers er alt stoff og tilbehør kjøpt billig på Stoff og stil. Trykknapper som slås i er blitt en favoritt. Går veldig fort å sette i selv om det bråker litt når man hamrer i vei (til mannens store fortvilelse når jeg setter i gang mens han er i samme rommet). 50 sett med trykknapper koster 50 kroner (se her). Dersom du har store tanker om alt du skal få sydd i løpet av livet (sånn som meg...) kan du slå til og kjøpe pakker à 500 stk med hver enkelt del. Blir mye billigere, men det spørs jo om du (og jeg) noen gang klarer å få brukt de opp da. Jeg tar sjansen.

9 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med baby, han var kjempe skjønn. Nydelig bukse du har sydd :)

    SvarSlett
  2. Hei igjen!! Herlig den buksa blei da...kanskje jeg må kikke litt på mønster jeg også, skal på tur til StoffogStil til helga!!!:) De der trykknappene, må du ha noe spesielt for å slå dem fast eller?! Hørtes jo unektelig genialt ut - jeg er dønn lei av å sy fast trykknapper!!!!

    Finfin dag til deg!!

    (elsker forresten de der hekla converseskoa du har lagt ut oppskrift på, de skal jeg jammen teste ut!!! Überkule!!!!:)

    SvarSlett
  3. Hei! Du trenger et lite verktøy for å sette de i. I tillegg til hammer da. Det verktøyet er bare en liten metalldings som koster 6 kr eller noe sånt (se linken til trykknappene - heter ganske enkelt "verktøy til trykknapper"). Også er det greit å ha ei trefjøl eller et eller annet å hamre løs på da. Anbefales!

    SvarSlett
  4. Eg trur eg hadde dei der trykknappane i handlekorgå sist me va på Stoff og Stil, men så blei di lagt tebage igjen. Handlebasert vurdering eller målstyring frå lommebogå? Kanskje litt av kvert :)

    SvarSlett
  5. Du er bare SÅ flink til å sy! Så kjekt å ha en liten en å sy og strikke plagg til:) Håper at alt går bra med dere - det er ikke en liten jobb å være foreldre til en liten baby:)

    SvarSlett
  6. Det er ikke Rune, men Anette som kommenterer, hehe:)

    SvarSlett
  7. En utrolig fin bukse! Og for en flott blogg du har. Her var det masse fint! Jeg kommer igjen :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med sønnen! og takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)

    SvarSlett
  9. Fin gutt og fin bukse!

    SvarSlett