torsdag 3. september 2009

Skinntøfler a'la ohelene

I går kom jeg over en blogg med mange gode tips og mønster. Blant annet fant jeg mønsteret til disse skinntøflene. Etter litt kamp med symaskinen og innkjøp av lærnåler ble det til slutt noe som ligner på tøflene til ohelene på bloggen www.ohelene.net/blog. Oppskrift/mønster finner du her. Om du sliter med å få frem filen med mønsterarket så kan du bruke den engelske versjonen som ligger helt nederst i sybeskrivelsen. Det funket i alle fall for meg. Se også på alle de andre fine tingene som ligger på bloggen!

11 kommentarer:

  1. Kjempe søte tøfler. De så skikkelig deilige ut.

    SvarSlett
  2. Kjempefine!!!! :-)
    Må man ha en kraftig symaskin for å sy i skinn, eller holder det med en "vanlig" en? Er, som du skjønner, helt ny i gamet...

    SvarSlett
  3. Takk for fine kommentarer! Jeg syr med vanlig symaskin, men brukte ikke så tykt skinn. Men en litt tykk lærnål til symaskinen gjorde susen for min del (selges på Panduro og i vanlige sybutikker). For tykkere og hardere skinn trengs det muligens kraftigere maskiner, men det har jeg ikke prøvd. Lykke til!

    SvarSlett
  4. Dei va fine! Føle eg he sett det der skinnet før i form av ei jakka??!

    SvarSlett
  5. Godt observert, Silje! Vi gjorde et kupp der :)

    SvarSlett
  6. Ja. Aleksander skinnklær frå Moi - skjult reklame... Go kvalitet på skinnet. Verre med passformen på jakken (telt).

    SvarSlett
  7. så söta, det har du lyckats bra med verkligen

    SvarSlett
  8. Så kjekt å sjå at du fann nytte av mønsteret mitt, Flotte sko som ser varme og gode ut!

    SvarSlett